شما می توانید با ارسال ایمیل خود ، بصورت رایگان مشترک شده و از بروزسانی مطلع شوید.

ایمیل خود را وارد کنید:

الف صفر یک سیستم جامع جهت استفاده مدارس و آموزشگاه ها برای اعلام نمره و تحلیل آزمون می باشد . بنا به گفته ی کن بلانچارد : تأثیر بازخورد یا نتیجه کار مثل تأثیر صبحانه برای ورزشکاران است. بیشتر دانش آموزان به دنبال بازخورد سریع از فعالیت های خود هستند . الف صفر این امکان […]

پیش نویس کتاب روش تدریس ریاضی هفتم پایه اول متوسطه توسط گروه ریاضی دفتر تالیف کتب درسی آماده شده است .با موافقت گروه ریاضی دفتر تألیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش و برای رفع نواقص موجود، دوباره فایل مربوط به دانلود نسخه‌ی پیش نویس و غیر قابل استناد کتاب راهنمای معلم ریاضی هفتم با […]

هنگامی که سوالی را به دانش آموزان می دهیم تا آن را حل کنند اغلب زمانی را برای حل سوال تعیین می کنیم . با استفاده از این شمارنده های معکوس (countdown timer) می توانید به شکل زیبایی این زمان را محاسبه کنید . تمام شمارنده های معکوس در قالب فلش هستند .     دریافت […]

اسلایدهای مرتبط با فرآیند تدریس فصل اول تا پنجم کتاب ریاضی پایه هفتم را به صورت یک جا با حجم تقریبی ۱۱ مگابایت جهت دریافت شما دبیران محترم آماده کرده ایم .   دریافت اسلایدهای فصل اول تا پنجم کتاب ریاضی پایه هفتم   خواهشمندیم اشکالات و ایرادات اسلایدها را به ما اطلاع دهید. :. کاری […]

دقایقی پیش کتاب ریاضی پایه هفتم در وب سایت اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی منتشر شد . دریافت  کتاب ریاضی پایه هفتم

مبحث حجم در کتاب سوم راهنمایی در برگیرنده ی مباحث هرم ، مخروط و کره می باشد . در کتاب اشاره شده است که می توان تصور کرد از دوران یک مثلث قائم الزاویه حول یکی از ضلع های قائمه آن یک مخروط به وجود می آید . و همین طور از دوران یک نیم […]

۱۰ نکته در مورد کتاب جدید التألیف ریاضی پایه ی اوّل متوسطه ی اوّل (اوّل راهنمایی سابق)

امروز مطلبی رو در وبلاگ گروه آموزشی ریاضی راهنمایی استان قزوین در مورد کتاب ریاضی پایه هفتم خوندم تمام مطلب رو براتون تو این پست قرار می دم .

گرچه نسخه ی پیش نویس کتاب هنوز محرمانه مانده و در دسترس معلمان قرار نگرفته، اما با توجّه به صحبت های صورت گرفته با همکاران گروه تألیف کتاب ریاضی و نیز مسؤولین پایگاه کشوری ریاضی، ذکر موارد ذیل ضروری به نظر می رسد:

۱٫ این کتاب تلفیقی از کتاب ریاضی پایه های ششم ابتدایی، اوّل و دوم راهنمایی است.

۲٫ لازم است همکاران گرامی، حتماً کتاب پایه ششم را به شکلی دقیق مورد مطالعه قرار دهند، چرا که بسیاری از مطالب موجود در کتاب جدید، بر  پایه ی آموخته های دانش آموزان در سال قبل بنا شده و برخی از مطالب سال ششم در لا به لای این کتاب تکرار گردیده است.

۳٫ سبک و شیوه نگارش کتاب بسیار مشابه کتاب پایه ششم است، از جمله این که در هر فصل ۴ درس با تعداد صفحات مشخص قرار گرفته و در انتهای فصل بخشی برای مرور فصل در نظر گرفته شده است.

۴٫ آموزش این کتاب، شیوه های تدریس فعال و گروهی را می طلبد و بدون انجام فعالیت ها و پیمودن مراحل کشف توسط خود دانش آموزان، رسیدن به اهداف مورد نظر مؤلفین غیر ممکن به نظر می رسد.

۵٫ در این کتاب، تأکید بسیاری روی مهارت های ضروری ریاضی گردیده و بنابراین ضروری به نظر می رسد که همکاران محترم حتماً بخش های اغازین کتاب های راهنمای معلم فعلی را مجدداً مطالعه نمایند.

۶٫ در جای جای این کتاب، حل مسئله و شیوه های آن نقشی اساسی را بازی می کند. بر این اساس بازخوانی شیوه های حل مسأله در کتاب های قبلی و نیز حل مسأله های مطرح شده در پایه ششم، پیش نیازی ضروری برای تدریس این کتاب می باشد.

۷٫ تأکید شده تا در ارزشیابی های پایانی، از هر فصل سؤالاتی مطرح گردند که نیاز به استفاده ازشیوه های حل مسأله دارند. (برای ارزشیابی ریاضی پایه ششم، مرکز سنجش و ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده بود تا حداقل ۸ نمره از کل آزمون پایانی به حل مسأله اختصاص داده شود!)

۸٫ استفاده از ماشین حساب در این کتاب به طور رسمی مورد تأکید قرار گرفته و استفاده ی آن حتی در بخش هایی از آزمون های پایانی بلامانع است. (برای ارزشیابی ریاضی پایه ششم، مرکز سنجش و ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده بود تا در صورت امکان سؤالات مربوط به حل مسأله در برگه ای جداگانه در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد و این بخش از آزمون ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پس از اتمام بخش قبلی برگزار گردد و استفاده از ماشین حساب در این بخش مجاز باشد!)

۹٫ تغییر نگرش اساسی در شیوه های ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان امری بسیار ضروری است. بنابراین مجدداً تأکید می گردد صفحات آغازین کتاب های راهنمای معلم فعلی حتماً مورد مطالعه قرار گیرند. ضمن اینکه ارزشیابی های گروهی، آژمون های چند بخشی و … (برخی از این موارد در بندهای قبلی به اطلاع رسید) نیز مورد تآکید  برای این پایه است.

۱۰٫ از موضوعاتی کهدراینکتاب مورداستفاده قرار گرفته می توان به: عملیات روی اعداد صحیح، آمار و احتمال، مختصات و انتقال، مساحت و حجم و … اشاره کرد؛ ضمن اینکه باز هم تأکید می گردد مهارت های ضروری ریاضی نه به عنوان درسی مشخص، بلکه به عنوان یک ضرورت در جای جای کتاب مورد استفاده قرار گرفته است، از  جمله: شمارش، تقریب و تخمین، الگویابی، کشف-استدلال، استفاده از ابزار و … .

* اگر هنوز هم در مقابل تغییرات مقاومت می کنید، حتماً کتاب “چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟” را مطالعه کنید.

دانلود کتاب ریاضی پایه ششم ابتدایی

دانلود کتاب چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟

دیدگاه خود را به ما بگویید.